اقتصادیسیاسی

بزرگ‌ترین بانک کویت به دنبال فرصت‌های توسعه در عربستان است

بزرگ‌ترین بانک کویت با بیش از 680 شعبه و بیش از 18 هزار کارمند که در دوازده کشور فعالیت دارد در حال بررسی فرصت‌های توسعه در بازار عربستان است.

میدل ایست نیوز: بزرگ‌ترین بانک کویت که با بیش از 680 شعبه و بیش از 18 هزار کارمند در دوازده کشور فعالیت دارد، در حال بررسی فرصت های توسعه در بازار عربستان است.

به گزارش العرب، خانه مالی کویت معروف به «بیتک»، بزرگ‌ترین بانک در کشور کویت، روز سه‌شنبه اعلام کرد در حال بررسی فرصت‌های توسعه در بازارهای کشورهای شورای همکاری از طریق بررسی و مطالعات مربوط به دستیابی به سهام بزرگ در بانک سرمایه‌گذاری عربستان سعودی همزمان با افزایش فعالیت‌های معاملاتی و عقد قرارداد در خاومیانه است.

این بانک با اتخاذ اصول بانکداری اسلامی، به دنبال فرصت هایی برای توسعه در عربستان و خرید سهام بانک سعودی است.

این منبع با اشاره به ارزش 4.3 میلیارد دلاری بانک عربستانی تصریح کرد خانه مالی کویت در صدد توسعه سرمایه گذاری های منطقه ای خویش است اما هنوز قراردادها و توافقات آن با بانک های منطقه به شکل رسمی منعقد و اعلام نشده است.

گفتنی است در سال های اخیر، ادغام بانک ها در سراسر خاورمیانه سرعت گرفته است و وام دهندگان به دنبال افزایش سهام خود هستند تا به این ترتیب، ادغام بانک ها را برای رقابت بهتر افزایش دهند خانه مالی کویت در همین چارچوب یکی از معاملات بزرگ اخیر خود را در سال 2022 پس از نزدیک به چهار سال مذاکره، با خرید بانک اهلی یونایتد در بحرین انجام داد.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا