سیاسی

رژیم صهیونیستی 5 برابر بمب‌های اتمی هیروشیما از مواد منفجره در غزه استفاده کرده است

ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران و گلوله باران نوار غزه، به طور متوسط برای هر کیلومتر مربع از این منطقه 220 تن مواد منفجره استفاده کرده است.

میدل ایست نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی 79 هزار تن مواد منفجره در نوار غزه با وسعت 360 کیلومتر مربع استفاده کرده که به طور میانگین برای هر کیلومتر مربع تقریباً 220 هزار کیلوگرم مواد منفجره شلیک و پرتاب شده است.

به گزارش البیان، این مقدار عظیم مواد منفجره ای که ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از 7 اکتبر 2023 بر روی نوار غزه فرو ریخته، تقریباً پنج برابر بمب هسته ای است که در طول جنگ جهانی دوم در 6 اوت 1945 بر روی هیروشیمای ژاپن پرتاب شد.

این منبع نوشت، این حجم عظیم از مواد منفجره در سراسر نوار غزه ویرانی های گسترده ای را به بار آورده است بگونه ای که رژیم صهیونیستی 194 مقر دولتی، 110 مدرسه و دانشگاه را به طور کامل ویران کرده است و 321 مدرسه و دانشگاه نیز به طور جزئی آسیب دیده اند و 209 مسجد و 3 کلیسا نیز به میزان زیادی تخریب شده اند و در مجموع 150 هزار واحد مسکونی به طور کامل ویران شده است و 200 هزار خانه هم به شکل جزئی آسیب دیده اند ضمن آنکه 80 هزار واحد مسکونی نیز به هیچ وجه قابل سکونت نخواهند بود.

این گزارش می افزاید، اسرائیل 33 بیمارستان و 64 مرکز بهداشتی را از کار انداخته و 160 موسسه بهداشتی و 131 آمبولانس را نیز هدف قرار داده است.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا