اقتصادیسیاسی

بودجه یک میلیاردی مصر برای حل معضل قطعی برق

دولت مصر همزمان با افزایش اعتراض ها به قطعی برق از اندیشیدن تدابیر جدید برای حل این معضل از جمله اختصاص یک میلیارد دلار برای خرید محموله های سوخت خبر داد.

میدل ایست نیوز: پس از قطعی های مکرر برق در مصر و بالاگرفتن اعتراضات مردمی، نخست وزیر این کشور از اختصاص یک میلیارد دلار برای خرید محموله های سوخت به منظور جلوگیری از قطع برق خبر داد.

به گزارش العربی الجدید، مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر در جلسه‌ای با حضور محمد شاکر، وزیر برق،  طارق الملا وزیر نفت و جابر دسوقی رئیس شرکت هلدینگ برق و شمار دیگری از مسئولان، پیامدهای بحران قطعی برق و راه‌های کاهش دوره های قطع برق را بررسی کرد.

مدبولی در این نشست با اشاره به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور برای رفع سریع بحران برق، اظهار داشت: دولت به خوبی از ابعاد بحران قطعی برق آگاه است و با همکاری دستگاه های مختلف، تصمیمات و سازوکارهایی برای پایان دادن به بحران در نظر گرفته است.

مدبولی تصریح کرد: بحران ناشی از تولید برق نیست، بلکه در تهیه منابع دلاری برای خرید سوخت مورد نیاز برای بهره برداری از نیروگاه های این کشور است.

وی ادامه داد: دولت مصر به دنبال واردات فوری محموله های سوخت به ارزش یک میلیارد دلار برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان است و اخیرا توانسته 180 میلیون دلار برای واردات محموله های فوری گاز و گازوئیل که در مجموع معادل حدود 57 میلیارد جنیه مصری است، اختصاص دهد.

مدبولی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفت در راستای بهینه سازی مصرف برق، به استثنای رستوران‌ها و برخی فعالیت‌های خدماتی، فروشگاه‌های تجاری را در تمامی استان ها تا ساعت 22 تعطیل کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا