سیاسی

اعلام آمادگی حزب دموکرات کردستان برای انتخابات پارلمانی

حزب دموکرات کردستان عراق از فراهم کردن مقدمات وتدارکات لازم برای انتخابات پارلمانی اقلیم خبر داد.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان روز چهارشنبه اعلام کرد مقدمات لازم برای شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان را پس از آنکه ریاست اقلیم 20 اکتبر آینده را به عنوان تاریخ برگزاری این انتخابات تعیین کرد، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمود محمد سخنگوی حزب دموکرات کردستان اعلام کرد: از سال 2022، حزب ما تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داده است تا الزامات برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان را قبل از پایان دوره قانونی انجام دهد اما متأسفانه موانع زیادی ایجاد شد و این موانع بر روند سیاسی و قانونگذاری اقلیم کردستان تأثیر گذاشت و آثار و پیامدهای منفی بر مقامات و حقوق اقلیم کردستان داشته است.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم پیشنهادهایی را به پارلمان منتخب ارجاع دهیم تا به صورت قانونی به آن رسیدگی شود، اما مانع تراشی هایی در این راه صورت گرفت تا اینکه حزب ما در تاریخ 18 مارس 2024 موضع خود را در قبال ملت مبارز کردستان اعلام کرد و با نمایان ساختن کاستی ها و برخی بی عدالتی ها، خواستار رفع مشکلات شد.

وی خاطر نشان کرد، پس از اعلام موعد برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان از سوی رئیس اقلیم، حزب ما مقدمات حضور در انتخابات پارلمانی را آغاز خواهد کرد و امیدواریم این روند به شیوه ای دموکراتیک، عادلانه و شفاف پیش رود و نتایج آن به نفع مردم کردستان باشد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا