سیاسی

اعلام حمایت مجدد السودانی از برگزاری انتخابات اقلیم کردستان عراق

سخنگوی رسمی دولت عراق گفت که نخست وزیر عراق مجددا بر حمایت خود از برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق گفت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مجددا بر حمایت خود از برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی از تصمیم ریاست اقلیم کردستان برای تعیین ماه اکتبر به عنوان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.

العوادی گفت که دولت آمادگی خود برای حمایت از نیازها برای موفقیت آمیز بودن انتخابات و تلاش در راستای تقویت مشارکت کردها و سایر طیف های اقلیم و با این هدف که نتایج انتخابات بیان کننده حقیقی اراده مردم در اقلیم باشد و انتخابات نشان دهنده آزادی دموکراتیک و به دنبال تقویت ثبات، توسعه و تحقق آرمان های شهروندان در انتخابات نمایندگان خود در پارلمان اقلیم باشد را اعلام می کند.

سخنگوی دولت عراق گفت که دولت بر حمایت خود از فعالسازی گفت وگوی ملی میان همه نیروهای سیاسی در اقلیم و همه جریان ها که به دنبال همکاری مشترک تحت سایه قانون و قانون اساسی و هویت ملی عراق یکپارچه از طریق مشارکت مثبت در دموکراسی و تقویت صلح جامعه در اقلیم کردستان و سایر مناطق میهن عزیز هستند، تاکید می کند.

پیش از این دلشاد شهاب سخنگوی ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که در 20  اکتبر آتی، انتخابات پارلمان اقلیم کردستان برگزار می شود.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا