سیاسی

تاکید اسد بر استقبال سوریه از اصلاح روابط دمشق و آنکارا

رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، بر استقبال کشورش از همه اقدامات برای اصلاح روابط دمشق و آنکارا تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز میزبان الکسندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، اسد در این دیدار بر استقبال سوریه از همه اقدامات مرتبط با روابط میان سوریه و ترکیه مبتنی بر حاکمیت سوریه بر تمام اراضی خود از یک طرف و مبارزه با انواع تروریسم از طرفی دیگر تاکید کرد.

اسد همچنین تاکید کرد که این طرح ها و ابتکارات نشان دهنده اراده کشورهای مرتبط برای برقراری ثبات در سوریه و سراسر منطقه است.

رئیس جمهور سوریه اشاره کرد که کشورش همواره به صورت مثبت و سازنده با همه ابتکارات مرتبط تعامل کرده است.

وی به موفقیت و نتیجه دادن هر ابتکار مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و ثبات آنها نیز اشاره کرد.

اسد ضمن تحسین ابتکار صلح ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه میان این کشور و اوکراین، گفت که این طرح، یک اساس حقیقی برای حل مسالمت آمیز بحران میان دو کشور است.

وی تصریح کرد که مخالفت غرب و اوکراین با این طرح، به معنای این است که مسئولیت کامل خون هایی که ریخته می شود، بر عهده آنها است.

از طرفی دیگر فرستاده پوتین بر حمایت کشورش از همه ابتکارات مرتبط با روابط سوریه و ترکیه از سوی همه کشورهای دارای اهتمام به اصلاح این روابط تاکید کرد.

وی تاکید کرد که شرایط اکنون بیش از هر زمان دیگری برای موفقیت میانجیگری ها مناسب تر به نظر می رسد و روسیه آماده همکاری برای پیشبرد مذاکرات است.

لاورنتیف گفت که هدف از این مذاکرات، موفقیت در بازگشت روابط میان سوریه و ترکیه است.

منبع
ریاست جمهوری سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا