اقتصادیسیاسی

تاکید عراق بر عضویت در توافقنامه‌های بین المللی با هدف توسعه و جذب سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق بر اهمیت عضویت این کشور در توافقنامه‌های بین المللی با هدف دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری عراق بر اهمیت عضویت عراق در توافقنامه های بین المللی برای تقویت بخش سرمایه گذاری تاکید کرد و از ارائه تضمین های واقعی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیدر مکیه، در مراسم آغاز به کار کنفرانس کمیسیون ملی سرمایه گذاری با همکاری برنامه توسعه سازمان ملل متحد تصریح کرد: الحاق عراق به توافقنامه حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری و اختلافات بین المللی که در سال 2024 به امضا رسید، به دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

وی بر تشویق و ترغیب به استفاده فزاینده از میانجیگری بین المللی به عنوان وسیله ای مؤثر برای حل و فصل اختلافات فرامرزی، به منظور حفظ روابط تجاری و سرمایه گذاری بین طرف های درگیر در فرآیند سرمایه گذاری تاکید کرد.

رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری عراق خاطر نشان کرد: این موافقتنامه یک بعد محوری دارد که مهمترین آن یافتن روشی جایگزین برای اقدامات و رویه های دعوی در مراجع داوری بین المللی در اختلافات ناشی از سرمایه گذاری است، به ویژه از زمانی که عراق در سال 2015 به عضویت مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری بین دولت ها درآمد.

وی ادامه داد: الحاق عراق به کنوانسیون نیویورک در خصوص به رسمیت شناختن احکام خارجی در سال 1958 به معنای تکمیل تمامی بسترهای قانونی لازم برای ارائه تضمین های واقعی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی است و این امر تأثیر مثبتی در جذب سرمایه خارجی خواهد داشت و رتبه عراق را ارتقا خواهد داد.

وی توضیح داد: این توافق واقعیت سرمایه‌گذاری عراق را تقویت می‌کند، زیرا شامل بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استراتژیک بین‌المللی و منحصر به فرد است که قراردادهایی را با شرکت‌های خارجی تخصصی برای مقاصد سرمایه‌گذاری ایجاب  می‌کند و مستلزم حل و فصل اختلافات است.

حیدر مکیه افزود: الحاق عراق به توافقنامه میانجیگری بین المللی (توافقنامه سنگاپور) برای جذب سرمایه گذاری خارجی و دستیابی به توسعه مورد نظر به ویژه با توجه به ایجاد تحول در عراق و اتکا به اقتصاد بازار آزاد امری ضروری است.

وی با تاکید بر بهبود قابل توجه فضای سرمایه گذاری در عراق از راه اندازی بیش از 100 فرصت سرمایه‌گذاری و قرار دادن مزایا و اعطای تضمین‌های لازم به سرمایه گذاران خبر داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا