سیاسی

عراق 96 خانواده از آوارگان اردوگاه الهول در سوریه را به کشور بازمی‌گرداند

دولت عراق در راستای تلاش برای پایان دادن به پرونده آوارگان، خود را برای بازگرداندن 96 خانواده عراقی از اردوگاه الهول در سوریه آماده می کند.

میدل ایست نیوز: منابع عراقی روز پنجشنبه گزارش دادند 96 خانواده عراقی به زودی از اردوگاه الهول در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) قرار دارند، بازگردانده و به اردوگاه الجدعه در استان نینوا در شمال عراق منتقل خواهند شد.

به گزارش العربی الجدید، محمد الحمدانی، مسئول محلی در اداره استان نینوا، در این خصوص اعلام کرد، خانواده هایی  که از اردوگاه الهول باز گردانده می شوند، به مدت یک دوره حداقل 6 ماهه مشمول بازپروری و توان‌بخشی خواهند شد.

وی تاکید کرد: دولت مرکزی در حال همکاری و تلاش برای پایان دادن به پرونده آوارگان است و دوره های توانبخشی روانشناختی  را به منظور ادغام خانواده ها در جامعه به صورت منسجم پشت سر خواهند گذاشت.

اردوگاه الهول واقع در 20 کیلومتری مرزهای عراق و سوریه، حدود هفت هزار خانواده عراقی به ویژه خانواده‌های عناصر داعش و همچنین تعدادی از خانواده‌های سوری مشابه و همچنین 10 تا 20 هزار نفر از ملیت های دیگر را در خود جای داده است.

کاروان جدید خانواده های عراقی که به زودی قرار است از سوریه به این کشور بازگردند در چارچوب شانزدهمین اقدام عراق برای بازگرداندن آوارگان ظرف دو سال اخیر انجام می شود ضمن آنکه حدود دو هزار خانواده عراقی که تعداد آنها بیش از هشت هزار نفر بوده و اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، ظرف 15 بار گذشته به کشور بازگشته اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا