سیاسی

السودانی دستور تشکیل کمیته پاسخگویی به گزارش حقوق بشر را صادر کرد

نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای را به منظور آماده‌سازی پاسخ دولت این کشور به گزارش سازمان ملل درباره حقوق بشر صادر کرد.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی سخنگوی دولت عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در 27 ژوئن 2024 را در خصوص پیگیری اجرای مجازات اعدام علیه تروریست‌هایی که طبق قوانین عراق محکوم شده‌اند، مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، العوادی افزود: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، به منظور تدوین و ارائه تصویری جامع، غیرقابل تفکیک، روشن و شفاف در زمینه اجرای قانون و در نظر گرفتن حقوق بشر در تمام مراحل، رویه ها و اقدامات قانونی و اجرایی و همچنین رویه های قضایی مستقل، دستور تشکیل یک کمیته ویژه را صادر کرد.

این کمیته متشکل از وزیر دادگستری و مشاور نخست وزیر در امور حقوق بشر، رئیس اداره حقوق بشر در وزارت امور خارجه، نماینده ریاست جمهوری، نماینده دادستان عمومی و یک نماینده کمیته حقوق بشر مجلس به عنوان ناظر خواهد بود که مسئولیت تهیه پاسخ مستند رسمی دولت به گزارش کمیساریای عالی و مراحل زمانی احکام قضایی اجرا شده را بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت در اجرای عدالت و احکام بر اساس قانون مبتنی بر عدل الهی و مصوبات نهادهای قانون اساسی و با وجود گستردگی جنایات تروریسم علیه ملت عراق، مسیر اصول حقوق بشر و اتخاذ موازین بشردوستانه را طی کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا