سیاسی

امضای دو توافقنامه بین مغرب و ترکیه در زمینه انرژی و معدن

ترکیه و مغرب با توجه به ظرفیت‌ها و چشم‌اندازها و چالش‌های مشترک، دو توافقنامه در زمینه انرژی و معدن امضا کردند.

میدل ایست نیوز: «آلپ ارسلان بیرقدار» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با اشاره به چالش ها و پتانسیل های مشترک  دو کشور مغرب و ترکیه در زمینه انرژی تصریح کرد: پس از دیدارهای رسمی با مقامات مغربی در شهر رباط،  دو طرف گام‌های مهمی در زمینه تقویت  همکاری ها در عرصه انرژی و منابع طبیعی برداشتند.

به گزارش الجزیره، این وزیر ترکیه ای با اشاره به وجود روابط تاریخی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور از امضای دو قرارداد مشترک در زمینه انرژی و معدن خبر داد و گفت: در سفر به مراکش چگونگی بسیج کردن و به کار گرفتن پتانسیل مشترک دو کشور در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و تحقق پروژه ها بر اساس توافقات امضا شده را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

بیرقدار خاطر نشان کرد: اوایل ژوئیه آینده نشستی فنی میان دو طرف در حوزه انرژی برگزار خواهد شد که امیدواریم نتایج ملموس تری در پی داشته باشد.

وی همچنین بر امکان توسعه پروژه ها و همکاری مشترک برای ارتقای روابط تجاری بین دو کشور به سطوح بالاتر تاکید کرد.

از سوی دیگر «لیلا بن علی» وزیر انرژی و توسعه پایدار مغرب نیز اعلام کرد دو طرف مجموعه ای از نشست ها را برگزار کردند که فاز جدید همکاری ها بین دو کشور را توسعه می دهد ضمن آنکه موافقت‌نامه‌های انرژی و معادن فرصت مهمی برای مردم دو کشور برای غلبه بر مشکلات انتقال انرژی خواهد بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا