سیاسی

باقری: تنها کشوری که مانع پیشبرد فرآیند دموکراسی ایران در دنیا شد، کانادا بود

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت که تنها کشوری که متاسفانه در راه دموکراسی ایران خدشه وارد کرد کشور کانادا بود که به صورت علنی برای مشارکت صدها هزار ایرانی مانع ایجاد کرد.

میدل ایست نیوز: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران ظهر امروز جمعه (28 ژوئن) در ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه ایران حضور پیدا کرد.

به گزارش «ایرنا» باقری عنوان کرد: هر انتخابات یک جشنواره جدید مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران است و یکی از روزهای برجسته قدرت مردم ایران است. همانطور که رهبری تصریح فرمودند مولفه های قدرت ما صرفا مادی و سخت افزاری نیست.

وی تصریح کرد: انتخاب رئیس قوه مجریه تاثیر بسیار زیادی در حکمرانی کشور خواهد داشت. اهتمام وزارت خارجه به عنوان مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور و به عنوان خادم هموطنان تمهیدات لازم به محوریت معاونت کنسولی و با محوریت ریاست نمایندگی ها بستر مناسب و خوبی برای مشارکت و حضور همه ایرانیان برای این جشنواره بزرگ مردم سالاری فراهم شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران افزود: امیدواریم این منجر به حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور شود. تنها کشوری که متاسفانه در راه دموکراسی ایران خدشه وارد کرد کشور کانادا بود که به صورت علنی برای مشارکت صدها هزار ایرانی مانع ایجاد کرد.

باقری بیان کرد: علی رغم پیگیری ها در معاونت کنسولی امکان اخذ رأی در کانادا میسر نشد، این بار هم جلوه دیگری از دشمنی بروز دادند و به جهانیان نشان دادند که تا چقدر در ادعای پوشالی خودشان صادق نیستند.

وی گفت: در کشورهای مختلف تمهیدات مناسب فراهم شده و روندی که از اول وقت امروز به وقت محلی نمایندگی ها آغاز شده روند مطلوبی است که امیدواریم ادامه پیدا کرده و نمایندگی ها مزد خود را با حضور پرشور هموطنان دریافت کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: امیدواریم به محض اتمام رای گیری شمارش و اعلام نتایج شعب خارج از کشور به سرعت صورت بگیرد.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه اعلام نتیجه ای به جز از سوی وزارت خارجه مردود و برخی گمانه زنی ها درباره نتایج برخی از شعب در خارج از کشور کذب محض است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا