اقتصادیخبر اولسیاسی

حذف نام ترکیه از فهرست خاکستری FATF

گروه ویژه اقدامات مالی، ترکیه را از فهرست خاکستری مبارزه با پولشویی حذف کرد.

میدل ایست نیوز: گروه ویژه اقدام مالی بین المللی (FATF) در اقدامی که احتمالاً تلاش های آنکارا برای جذب سرمایه خارجی را تقویت خواهد کرد، نام ترکیه را از فهرست خاکستری نهاد متخصص در نظارت بر تلاش های مبارزه با پولشویی حذف کرد.

به گزارش العربی الجدید، گروه ویژه اقدام مالی مستقر در پاریس روز جمعه اعلام کرد ترکیه پس از بهبود سازوکارهای خود برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، دیگر در فهرست کشورهایی که تحت نظارت بیشتر قرار دارند، قرار نخواهد داشت.

در همین ارتباط شبکه بلومبرگ نیوز در ماه مه گذشته گزارش داد گروه ویژه اقدام مالی پس از بازدید از این کشور و بررسی اقدامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، شاهد پیشرفت قابل توجهی در تلاش های ترکیه برای محدود کردن جریان پول غیرقانونی بوده است.

گروه ویژه اقدام مالی «FATF» اعلام کرد ترکیه با اعمال تحریم‌های بازدارنده برای نقض های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و انجام تحقیقات و پیگردهای قضایی پیچیده‌تر در زمینه پولشویی، این کاستی‌ها را برطرف کرده است.

در همین راستا، جودت یلماز معاون رئیس جمهور ترکیه گفت این تصمیم تأثیر مثبتی بر هزینه های وام در ترکیه خواهد داشت و سرعت بالای ورود سرمایه خارجی به این کشور را افزایش و به تسریع روند کاهش تورم منجر خواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا