سیاسی

رایزنی سرپرست وزارت خارجه ایران با لاوروف درباره آخرین تحولات منطقه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: سرپرست وزارت امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، علی باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفت‌وگوی تلفنی سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد، فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود.

باقری در ادامه با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در برابر تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین المللی، دارای اهمیت برشمرد.

وی در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات صهیونیست ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره ای این کشور بر شورای امنیت در ماه ژوئیه، از آمادگی تهران برای شرکت در نشست های مربوط به این مساله در عالی ترین سطح خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستور کار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا