سیاسی

رای‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق در ۶ حوزه بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه در حال برگزاری است.

میدل ایست نیوز: همزمان با آغاز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، صندوق های اخذ رای در ۶ حوزه بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه، متشکل از ۱۴ صندوق ثابت و ۱۰ صندوق سیار، برای رای گیری از ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات مقدسه گشایش یافت.

به گزارش «ایرنا» سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیشتر طی بیانیه ای از جزئیات برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در عراق از جمله تعداد شعبه های ثابت و سیار اخذ رای و ساعات حضور ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه در عراق پای صندوق های اخذ رای خبر داده بود.

ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات عالیات با آغاز رای گیری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور با حضور در ۲۴ صندوق ثابت و سیار در ۶ حوزه اخذ رای بغداد، نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه آرای خود را به صندوق های اخذ رای ریختند.

ایرانیان مقیم بغداد پیش از آغاز زمان شروع اخذ رای با حضور در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در انتظار رای دادن بودند.

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز به همراه ایرانیان مقیم در ساعات اولیه آغاز رای گیری رای خود را به صندوق انداخت.

حضور پررنگ و پر شور رای دهندگان در لحظات اولیه اخذ رای در صندوق شماره یک شعبه یک بغداد چشم گیر است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا