سیاسی

هشدار وزرای خارجه اردن و لبنان درباره پیامدهای گسترش جنگ در منطقه

وزرای خارجه اردن و لبنان در خصوص تلاش‌ها به منظور کاهش تنش در جنوب لبنان با یکدیگر گفت‌وگو کردند و درباره پیامدهای گسترش جنگ در منطقه هشدار دادند.

 میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن روز جمعه با عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان، تلاش ها برای کاهش تنش در جنوب لبنان را بررسی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، الصفدی طی تماس تلفنی با بو حبیب وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان درباره خطر گسترش و تسری تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه به کرانه باختری و لبنان به کل منطقه هشدار داد.

وی بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای کاهش تنش در مرز لبنان و اسرائیل بر اساس احترام به مرزها، حاکمیت و امنیت لبنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز بر لزوم پایبندی به قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه 1701 به عنوان راهی برای توقف تشدید تنش ها و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگ دیگری که امنیت و ثبات منطقه و بین المللی را تهدید می کند، تاکید کرد.

ایمن الصفدی در این گفت‌وگو تاکید کرد اردن کاملاً در کنار امنیت، ثبات و سلامت شهروندان لبنانی می ایستد و از همه تلاش ها برای کاستن از تنش ها حمایت می کند.

وی همچنین هشدار داد خطر گسترش جنگ، یک خطر واقعی است و با تداوم تجاوزات اسرائیل به غزه، ادامه فاجعه انسانی که مردم فلسطین با آن مواجه هستند و ناتوانی جامعه بین‌المللی در توقف تجاوز و الزام اسرائیل به احترام به قوانین بین‌المللی و متوقف کردن کشتار مردم فلسطین با بمباران، گرسنگی و محاصره، خطر جنگ رو به افزایش است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا