سیاسی

وزارت خارجه عراق:
اظهارات نماینده کنگره امریکا درباره فائق زیدان دخالت آشکار در امور داخلی عراق است

وزارت خارجه عراق اظهارات نماینده کنگره امریکا درباره رئیس شورای عالی قضایی کشور را دخالت آشکار در امور داخلی عراق به شمار آورد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق به اظهارات مایک والتز نماینده کنگره امریکا درباره فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که قاطعانه اظهارات والتز که لطمه به شخصیت زیدان و حقوق اساسی دولت عراق که در آن قوه قضاییه تضمین کننده اساسی حقوق و آزادی است را رد می کند.

وزارت خارجه عراق این اظهارات را دخالت آشکار در امور داخلی عراق دانست و تاکید کرد تلاش برای تاثیر در دستگاه قضایی تعرض به مهم ترین مولفه های شکل دهنده دولت به شمار می آید که تحقق عدالت و مساوات و ثبات کشور بر گردن او نهاده شده است.

این وزارتخانه نسبت به تلاش ها برای دخالت کنگره در این مسائل که دخالت در حاکمیت کشورها و نهادهای قضایی آن به شمار می آید، ابراز تاسف کرد.

پیش از این رسانه‌های امریکایی از ارائه پیش نویس اصلاح یک قانون توسط نماینده جمهوری خواه کنگره خبر داده بودند که بر اساس آن تعدادی از مقامات ارشد کشور عراق از جمله رئیس شواری قضایی این کشور قرار است به اتهام وفاداری و خدمت به منافع ایران در عراق مجازات شوند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا