سیاسی

المندلاوی هرگونه مداخله نمایندگان کنگره امریکا در اختیارات دستگاه قضایی عراق را محکوم کرد

سرپرست مجلس نمایندگان عراق ارائه پیش نویس اصلاح یک قانون در کنگره امریکا علیه رئیس شورای عالی قضایی این کشور را پیشینه ای خطرناک بر شمرد که به حاکمیت عراق لطمه وارد خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: سرپرست مجلس نمایندگان عراق ارائه پیش نویس اصلاح یک قانون در کنگره امریکا علیه رئیس شورای عالی قضایی این کشور را پیشینه‌ای خطرناک بر شمرد که به حاکمیت عراق لطمه وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه ای ریاست پارلمان عراق به نقل از محسن المندلاوی سرپرست پارلمان تصریح کرد: آنچه را رسانه‌های امریکایی در خصوص ارائه پیش‌نویس اصلاح یک قانون توسط مایک والتز، نماینده جمهوری خواه کنگره امریکا و گنجاندن بندی در آن مربوط به فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق گزارش کرده اند، سابقه و پیشینه ای خطرناک است که به کارنامه اقدامات دولت بایدن اضافه می شود.

المندلاوی عنوان کرد: دولت بایدن در حالی که آشکارا از وحشتناک‌ترین کشتارهای جمعی ساکنان غزه به دست صهیونیست‌ها حمایت می کند، امروز بدون هیچ توجیه قانونی به خود اجازه می‌دهد، حاکمیت کشورها و نمادهای آنها را تهدید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، المندلاوی از وزارت امور خارجه عراق درخواست کرده است، با به کارگیری تمام تلاش‌ها و ابزارهای دیپلماتیک خود، پیامی مستقیم مبنی بر رد مداخله‌های زشت به مانند آنچه از زبان عضو کنگره جاری شده است، از جانب تمامی قوای این کشور ارسال کند چرا که عراق کشوری دارای حاکمیت بوده و روابطش با همه کشورها بر اساس احترام متقابل است.

المندلاوی تاکید کرد: پیش‌نویس قانونی که توسط نماینده جمهوری‌خواه امریکا به کنگره ارائه شده است، در صورت تصویب، نقطه عطف و پیشینه خطرناکی خواهد بود که به نوعی بر ماهیت روابط دوجانبه عراق و امریکا تاثیر خواهد گذاشت.

المندلاوی بر حمایت کامل مجلس نمایندگان از رئیس قوه قضائیه و رد بی چون و چرای هرگونه آسیب زدن به اختیارات وی و دیگر قوای عراقی تاکید کرد.

پیش از این رسانه‌های امریکایی از ارائه پیش نویس اصلاح یک قانون توسط نماینده جمهوری خواه کنگره خبر داده بودند که بر اساس آن تعدادی از مقامات ارشد کشور عراق از جمله رئیس شواری قضایی این کشور قرار است به اتهام وفاداری و خدمت به منافع ایران در عراق مجازات شوند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا