سیاسی

بحرین خواستار توقف تنش میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد

وزارت خارجه بحرین خواستار توقف تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش برای اجرای قطع‌نامه 1701 شورای امنیت شد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه بحرین اعلام کرد: بنا به دستورات حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در چارچوب ریاست منامه در سی و سومین دور از نشست سران کشورهای عربی، بحرین با نگرانی عمیق اتفاقات و تنش نظامی در مرزهای لبنان و اسرائیل را دنبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، این وزارتخانه افزود: در راستای هماهنگی با لبنان، بحرین بر ضرورت اجتناب از تنش نظامی و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در منطقه برای حفظ امنیت لبنان در چارچوب تلاش برای تحقق امنیت، صلح و ثبات در منطقه تاکید می‌کند.

وزارتخانه مذکور بیان کرد: بحرین خواستار آتش بس میان دو طرف، تلاش برای اجرای قطع‌نامه 1701 شورای امنیت و توسل به راه حل‌های مسالمت آمیز از طریق مذاکره میان دو طرف در راستای حفظ جان غیرنظامیان، امنیت و ثبات منطقه است.

وزارت خارجه بحرین در ادامه بر حمایت خود از تلاش‌های فرستاده امریکا و فرانسه به لبنان در این باره و حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش و تشدید آن و تحقق امنیت و ثبات در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد.

این وزارتخانه از شورای امنیت خواستار ورود فوری به این مساله و اهتمام شایسته نسبت به درگیری‌های نظامی در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی و صدور فوری قطع‌نامه آتش بس در راستای اطمینان از عدم توسعه دامنه درگیری به دلیل پیامد‌های خطرناک برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

منبع
خبرگزاری بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا