اقتصادی

قاهره و اتحادیه اروپا یادداشت تفاهمی برای حمایت از اقتصاد مصر امضا کردند

یادداشت تفاهمی میان مصر و اتحادیه اروپا در راستای نخستین مجموعه از سازوکار کمک به اقتصاد کلی و حمایت از کسری بودجه این کشور به ارزش یک میلیارد یورو، امضا شد.

میدل ایست نیوز: یادداشت تفاهمی میان مصر و اتحادیه اروپا در راستای نخستین مجموعه از سازوکار کمک به اقتصاد کلی و حمایت از کسری بودجه این کشور به ارزش یک میلیارد یورو، امضا شد.

به گزارش روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و اورسولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپا، امروز شنبه، کنفرانس مشترک سرمایه گذاری مصر و اتحادیه اروپا را در قاهره افتتاح کردند.

این کنفرانس طی روزهای 29 و 30 ژوئن تحت عنوان «آزادسازی پتانسیل مصر در جهانی در حال تغییر» برگزار می شود.

در این کنفرانس، طرف های دولتی شامل نمایندگان دولت مصر و اتحادیه اروپا و نهادهای چندجانبه و بخش خصوصی دو طرف حضور دارند.

همچنین شماری از مسئولان دولتی بلندپایه از مصر و اتحادیه اروپا و نمایندگان شرکت های توسعه و چندجانبه علاوه بر مجموعه گسترده از رؤسا و مسئولان بارزترین شرکت های مصری و اروپایی و بین المللی و نمایندگان سازمان های تجاری مصر و اروپا در این کنفرانس مشارکت دارند.

هدف از این کنفرانس، تقویت همکاری اقتصادی میان مصر و کشورهای اتحادیه اروپا از طریق جذب سرمایه گذاری های متنوع برای مصر به ویژه در بخش های دارای اولویت همانند زیرساخت پایدار و انرژی تجدیدپذیر، امنیت غذایی، بهداشت، آموزش، حمل و نقل پایدار و شبکه آب و فاضلاب است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا