اجتماعیسیاسی

مصر تدابیر سختگیرانه‌ای علیه پناهجویان و اتباع خارجی اتخاذ می‌کند

مقامات مصری قصد دارند قوانین مربوط به مهاجران و پناهجویان را سختگیرانه‌تر کنند و هر پناهجو یا تبعه خارجی را که به شکل غیرقانونی در این کشور اقامت دارد؛ اخراج کنند.

میدل ایست نیوز: مقامات مصری پس از آنکه وزارت کشور مصر از همه اتباع خارجی مقیم این کشور خواسته بود از اول ژانویه 2024 اقدامات لازم برای اثبات اقامت خود را آغاز کنند؛ تصمیم گرفتند هر پناهجو یا تبعه خارجی را که بر خلاف قوانین مصر در این کشور اقامت دارد، اخراج کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات مصری اعلام کردند قصد دارند هر تبعه خارجی را در صورت ارتکاب جرمی که مستلزم اخراج است یا اینکه مدارک لازم را برای اقامت قانونی در مصر را به دست نیاورده باشد، اخراج کنند.

در همین حال تلویزیون خبری قاهره به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرد، سازمان های مجری قانون مصر در برخورد با پرونده پناهندگان به چارچوب های حقوقی و قانونی پایبند خواهند بود.

این منبع افزود: اقدامات و رویه های مربوط به اخراج اتباع خارجی از خاک مصر در صورت ارتکاب جرمی که مستلزم اخراج باشد یا همراه نداشتن مدارک مورد نیاز برای اقامت، طبق قانون اجرا خواهد شد.

این منبع تاکید کرد اقدامات مصر در این خصوص بدون تبعیض بین ملیت ها و در چارچوب نهادها و سازمان ها انجام خواهد شد.

گفتنی است کشور مصر با جمعیتی بیش از 106 میلیون نفر در حال حاضر میزبان نزدیک به 9 میلیون نفر از اتباع خارجی از بیش از 130 کشور جهان است که صدها هزار نفر از آنها آوارگان کشورهای سودان، سوریه و فلسطین هستند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا