اقتصادیسیاسی

پرداخت بدهی 25 میلیاردی مصر

دولت مصر از ماه مارس تا کنون 25 میلیارد دلار از بدهی‌های داخلی و خارجی خود را پرداخت کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دارایی مصر گزارش موسسه مالی بین المللی درباره بازپرداخت 25 میلیارد دلار از بدهی های داخلی و خارجی مصر از مارس گذشته را تایید کرد.

به گزارش العربی الجدید، وزارت دارایی مصر، به فاصله یک روز بعد از انتشار گزارش موسسه مالی بین المللی درباره بازپرداخت 25 میلیارد دلار از بدهی عمومی داخلی و خارجی این کشور از مارس گذشته، تصریح کرد،گزارش جدید این موسسه را مثبت ارزیابی می کند.

این منبع افزود: گزارش موسسه مالی بین المللی راهبرد دولت مصر را برای بهبود مدیریت بدهی و کاهش خطرپذیری‌های تامین مالی مجدد برای کاهش بدهی و بار خدمات دولت را بدون اشاره به جزئیات در مورد بدهی ها و برنامه های زمان‌بندی شده، نمایان ساخته است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای و طبق داده‌های بانک مرکزی مصر، این کشور باید حدود 32.8 میلیارد دلار بدهی را بازپرداخت کند که این رقم چیزی معادل حدود 20 درصد از کل بدهی خارجی، بدهی‌های میان مدت و بلند مدت سررسید شده مصر در سال 2024 است.

در همین چارچوب، رانیا المشاط وزیر همکاری‌های بین المللی مصر و فرانک هارتمان سفیر آلمان در قاهره، قرارداد همکاری مالی بین دولت های مصر و آلمان به ارزش 103.5 میلیون یورو برای تامین مالی سه برنامه توسعه امضا و درباره  بخشی جدید از برنامه مبادله بدهی بین مصر و آلمان به ارزش 100 میلیون یورو بحث و تبادل نظر کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا