سیاسی

سفر هیاتی از ایران برای شرکت در نشست دوحه درباره افغانستان

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان با اعلام سفر هیاتی از ایران به نشست دوحه، گفت: هدف ما تبیین مواضع و انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان به مقامات سازمان ملل و کشورهای شرکت‌کننده در نشست است.

میدل ایست نیوز: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان اعلام کرد: برای شرکت در سومین نشست دوحه، در رأس هیاتی عازم قطر است.

به گزارش ایسنا، سومین نشست دوحه درباره افغانستان قرار است طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شود. پیش از این نیز ۲ دور دیگر از نشست‌های دوحه با موضوع افغانستان در قطر برگزار شده بود.

کاظمی قمی درباره این نشست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هدف ما تبیین مواضع،‌ انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان و توضیح سیاست‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اتباع حاضر در کشور به مقامات سازمان ملل و کشورهای شرکت کننده در نشست است.

وی در توییت دیگری تاکید کرد: شرایط پیچیده و خطیر افغانستان و منطقه،‌ نیازمند رایزنی‌های همه جانبه با تمامی طرف‌هاست.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات پیش رو به کاهش درد و رنج مردم شریف افغانستان منجر شود و صلح، ثبات،‌امنیت، توسعه پایدار و حکومتی مبتنی بر اراده آزاد مردم بدون دخالت و سلطه بیگانگان را به ارمغان آورد.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا