اجتماعیسیاسی

تاکید السودانی بر حمایت از تنوع فرهنگی و اجتماعی در عراق

نخست وزیر عراق در دیدار با یک هیات اروپایی بر حمایت‌های مستمر عراق از تنوع فرهنگی و اجتماعی در این کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با هیئتی از بنیاد اروپایی گفت‌وگو و توسعه تصریح کرد: اهمیت تنوع فرهنگی و اجتماعی مردم عراق نشان از ثروت اجتماعی و حمایت از تمامی طیف‌های جامعه و تحکیم وحدت در برابر افراط‌گرایی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر نخست وزیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: السودانی در این دیدار بر حمایت مستمر دولت از این تنوع فرهنگی و اجتماعی و ارتقا و تحکیم عبادتگاه‌ها برای همه ادیان و مذاهب و آزادی انجام اعمال در آنها در سراسر جامعه عراق که مملو از مساجد، کلیساها، معابد صابئین و ایزدیان و دیگر طیف‌های جامعه عراق است، تاکید کرد.

السودانی با اشاره به تلاش‌های تروریستی برای از بین بردن این میراث و بافت تاریخی و پیروزی عراقی‌ها عنوان کرد: همانطور که جهان به اهمیت ثبات عراق برای امنیت بین المللی و منطقه ای پی برده است، دولت عراق نیز در برنامه خود برای تقویت نهادهای حکومتی طبق قانون اساسی و ارائه خدمات عمومی، اصلاحات اقتصادی، مبارزه با فساد و مبارزه با فقر و بیکاری تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به تحولات غزه بر موضع قاطع و اصولی عراق در حمایت از ملت فلسطین و بر تقویت روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه، بر اساس اصل منافع متقابل تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا