اجتماعیسیاسی

تاکید وزرای آموزش عالی عراق و ایران بر گسترش همکاری پژوهشی دو کشور

وزرای آموش عالی عراق و ایران ضمن دیدار با یکدیگر، بر همکاری پژوهشی دو کشور برای حل مسائل اقلیمی و زیست‌محیطی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی عراق و محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در دیدار با یکدیگر بر همکاری پژوهشی ایران و عراق برای حل مسائل زیست‌محیطی دو کشور تاکید کردند.

براساس بیانیه پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، وزرای علوم ایران و عراق بر همکاری پژوهشی دو کشور برای حل مسائل اقلیمی و زیست‌محیطی همچنین تحقیق و توسعه در صنعت نفت تاکید کردند.

وزیر علوم ایران در این دیدار گفت: در دولت سیزدهم بسیاری از مفاد تفاهم‌نامه همکاری علمی ایران و عراق اجرا و مشکلات تحصیل دانشجویان عراقی در ایران رفع شد. سطح روابط ایران و عراق در سه سال اخیر رشد کرد و برگزاری اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های ایران و عراق در دانشگاه فردوسی مشهد مهر سال گذشته از نشانه های این افزایش بود.

وزیر علوم ایران، همکاری در زمینه تحقیقات در نفت و گاز، اقلیم و محیط زیست و تاسیس دانشگاه و مرکز تحقیقاتی مشترک، تاسیس پارک علم و فناوری در عراق و آموزش زبان فارسی و عربی برای افزایش ارتباط فرهنگی را از موضوعات قابل بحث برای همکاری وزراتخانه‌های علوم دو کشور اعلام کرد.

وی گفت که همچنین آمادگی داریم اساتید عراقی بتوانند در ایران تحصیلات خود را کامل کنند یا از فرصت مطالعاتی بهره‌مند باشند.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا