خبر اولسیاسی

دستور السودانی برای برطرف کردن موانع پروژه جاده توسعه

نخست وزیر عراق خواستار تعیین تکلیف اراضی قرار گرفته در مسیر پروژه «جاده توسعه» و تبیین ابعاد این پروژه برای کشورهای دوست و مایل به همکاری شد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق خواستار تعیین تکلیف اراضی قرار گرفته در مسیر پروژه «جاده توسعه» و تبیین ابعاد این پروژه برای کشورهای دوست و مایل به همکاری در آن شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، محمد شیاع السودانی، امروز ریاست جلسه کمیته عالی پروژه جاده توسعه را با حضور رئیس‌جمهور عراق، وزیر حمل و نقل، وزیر مسکن و تعدادی از مسئولان وزارتخانه‌ها بر عهده گرفت.

این منبع افزود: در این جلسه پیشرفت‌های صورت گرفته در بندر بزرگ فاو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر حمل‌ونقل نیز روند اجرایی به دست آمده را با توجه به تصمیمات جلسات قبلی و پیگیری پرونده خلع ید و مصادره اراضی و رفع تعارضات و اختلافات وزارتخانه‌های نفت و برق و سایر وزارتخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، تشکیل کمیته مشترک برای تهیه نقشه‌ دقیق از زمین‌هایی که مسیرهای پروژه از آن‌ها می‌گذرد، تعیین مالکیت این زمین‌ها و شرح حقوقی آن‌ها و تلاش برای مصادره آن به نفع وزارت حمل و نقل، تصویب شد.

در این نشست همچنین چشم انداز قانونی مدیریت پروژه جاده توسعه و بندر بزرگ فاو طی قانون ویژه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تبیین ابعاد پروژه جاده توسعه برای کشورهای دوست و کشورهای مایل به پیوستن و مشارکت در اجرا یا سهیم شدن شرکت‌های آنها در فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب کلی مسیر جاده توسعه از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در همین حال نخست وزیر دستور داد تا الزامات نشست وزیران گروه چهارجانبه که در سایه امضای یادداشت تفاهم بین عراق، ترکیه، قطر و امارات تشکیل شده است، انجام گیرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا