اقتصادی

صادرات بیش از 405 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

 گمرک ایران اعلام کرد که 405 میلیون و 182 هزار دلار انواع کالا طی سه ماه با وزن ۷۶۹ هزار تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شد.

میدل ایست نیوز: سهراب کمری سرپرست گمرک استان ایلام در غرب ایران با اشاره به روند رو به رشد صادرات در گمرک این استان، اظهار کرد:  405 میلیون و 182 هزار دلار انواع کالا طی سه ماه با وزن ۷۶۹ هزار تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

به گزارش «ایرنا» کمری افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در مدت یاد شده 493 پروانه خروج موقت برای کامیون های کشنده و سایر کالا صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 340 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری شمسی (20 مارس) تا پایان خردادماه (20 مه) هزار و 463 پروانه ورود موقت صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 81 درصدی داشته است.

سرپرست گمرک استان ایلام گفت: طی 12 ماه گذشته یک میلیارد و 811 میلیون دلار انواع کالا با وزن 3 میلیون و 220 هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا