سیاسی

مصر هرگونه موافقت با انتقال گذرگاه رفح را تکذیب کرد

دولت مصر هرگونه اخبار مربوط به موافقت این کشور با انتقال گذرگاه رفح یا گشایش گذرگاهی دیگر در نزدیکی کرم ابوسالم را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع بلندپایه امنیتی مصر موافقت قاهره برای انتقال گذرگاه رفح یا گشایش گذرگاهی دیگر در نزدیکی کرم ابوسالم در نقطه مرزی سه گانه بین نوار غزه، مصر و اسرائیل در محدوده 4 کیلومتری رفح را تکذیب کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این منبع امنیتی تاکید کرد هیچ گونه تاییدیه‌ای از جانب مصر برای انتقال گذرگاه رفح به مکانی دیگر یا ساخت گذرگاه جدید در نزدیکی منطقه کرم ابوسالم صادر نشده است و اخبار در این زمینه مطلقاً هیچ حقیقت و صحتی ندارد.

پیش از این، رسانه‌های عبری گزارش داده بودند اسرائیل همچنان بر منطقه مرزی بین غزه و مصر تسلط دارد و ارتش این رژیم با مصری‌ها برای ساختن گذرگاه جدید رفح که در نزدیکی گذرگاه اسرائیلی کرم ابوسالم قرار دارد، همکاری می‌کند.

این رسانه ها تصریح کرده بودند گذرگاه جدید «رفح» به نقطه تلاقی «سه مرز» نزدیک به کرم ابوسالم منتقل خواهد شد و اسرائیل، مصر، فلسطینی‌ها و امریکایی‌ها بر آن کنترل مشترک خواهند داشت و امکان کنترل مدرن ورودی‌ها و خروجی‌های آن امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا