سیاسی

ابلاغ پیام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رئیس جمهور عراق

رئیس جمهور عراق پیام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات موضوع فلسطین را دریافت کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه (1 ژوئیه) در کاخ بغداد از «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در این دیدار بر موضع حمایتگرانه عراق در دفاع از ملت فلسطین در راستای دستیابی به حق و حقوق خود و برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچگی تلاش‌های بین‌المللی و اقدام برای توقف حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی‌سلاح و رساندن فوری کمک‌های انسان دوستانه و مواد غذایی و پزشکی به آن‌ها تاکید کرد.

ابو ردینه نیز در این دیدار پیام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات موضوع فلسطین و همچنین درد و رنج‌های ساکنان نوار غزه را به اطلاع رئیس جمهور عراق رساند.

عباس در این پیام با تاکید بر اینکه ثبات منطقه به ثبات اوضاع در فلسطین مرتبط است، بیان کرده که اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی بر تمامی جنبه‌های زندگی ساکنان نوار غزه و دیگر شهر‌ها تاثیر گذاشته است.

از طرفی دیگر سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از رشید و تلاش‌های دولت و ملت عراق در دفاع از مسأله فلسطین قدردانی کرد.

ابو ردینه همچنین بر اهتمام فلسطین به تداوم همکاری با عراق در تمامی حوزه‌ها تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا