سیاسی

بررسی پرونده آشتی ملی در دیدار مقام فتح و وزیر خارجه قطر

مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطین با وزیر خارجه قطر پرونده آشتی فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در دیدار با محمد بن عبدالرحمن وزیر امور خارجه قطر مسائل مرتبط با پرونده آشتی فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس بدون اشاره به مدت زمان و جزئیات این دیدار، اعلام کرد امروز دوشنبه در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کردم و در آنجا آخرین تحولات و پرونده آشتی داخلی را با یکدیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

الشیخ افزود: در این گفت‌وگوها همچنین اقدامات اخیر اسرائیل علیه تشکیلات خودگردان، تحرکات و اقدامات دوجانبه عربی و بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه و ضرورت وجود افق سیاسی برای راه‌حلی جامع، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که عرصه فلسطین از سال 2007 دچار یک شکاف سیاسی و جغرافیایی شده به گونه‌ای که حماس و دولتی که تشکیل داده است کنترل نوار غزه را در دست داشتند، در حالی که کرانه باختری توسط جنبش فتح به رهبری محمود عباس اداره می شود. دو طرف اخیرا یکدیگر را به برهم زدن کنفرانس جامع گفت‌وگوی ملی که قرار بود در پایان ژوئن گذشته در پایتخت چین، پکن، برگزار شود، متهم کرده‌اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا