سیاسی

بیش از 9600 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند

اطلاعات و آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی از وجود 9 هزار و 623 اسیر فلسطینی در زندان‌های این رژیم حکایت دارد.

میدل ایست نیوز: یکی از مراکز دفاع از حقوق بشر رژیم صهیونیستی به نام «هموکد» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد توانسته است به اطلاعات و آماری از سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی دست پیدا کند.

به گزارش آناتولی، این مرکز اعلام کرد تا تاریخ یک ژوئیه 2024 ، اسرائیل 2 هزار و 59 زندانی فلسطینی را محکوم و 2 هزار و 783 فلسطینی را زندانی کرده و 3 هزار و 379 نفر را بدون انجام محاکمه تحت بازداشت اداری نگه داشته، ضمن آنکه هزار و 400 و 2 نفر را نیز به عنوان جنگجویان غیرقانونی بازداشت کرده است.

این در حالی است که جنگجویان یا بازداشت‌شدگان غیرقانونی تعبیری است که رژیم صهیونیستی برای ساکنان فلسطینی نوار غزه که از 7 اکتبر دستگیر شده‌اند، به کار می‌برد.

مرکز دفاع از حقوق بشر «هموکد» تصریح کرد: این داده‌ها توسط سرویس زندان‌های اسرائیل ارائه شده و شامل تمامی زندانیان امنیتی در زندان‌های تحت اختیار اداره زندان‌های این رژیم از جمله زندان عوفر واقع در کرانه باختری است.

این مرکز اعلام کرد، رفتار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با زندانیان امنیتی ناقض حقوق برابری، کرامت، زندگی خانوادگی، حق تحصیل و غیره بوده که تمامی این موارد مغایر با قوانین بین المللی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا