اقتصادیسیاسی

سفر هیئتی از عراق به ترکیه برای پایه‌گذاری اجرای پروژه‌های مشترک

وزیر منابع آبی عراق از سفر کمیته‌ای از این کشور به آنکارا و بازدید از برخی از مناطق ترکیه به منظور بررسی زمینه انجام چند پروژه مشترک خبر داد.

میدل ایست نیوز: عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق گفت که بغداد با ترکیه بر سر سفر کمیته‌ای از عراق طی 10 روز برای حضور در برخی مناطق و ایجاد پایه‌های عملی برای اجرای چند پروژه در عراق توافق کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، ذیاب گفت که دومین نشست کمیته مشترک عراق و ترکیه در خصوص آب که امروز برگزار شد، بسیار مهم است.

وی افزود که سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق، روابط جدیدی با ترکیه را ایجاد کرد و چشم انداز واضحی به ماهیت این روابط داد و زمینه را برای ورود شرکت‌های ترکیه‌ای و فناوری‌های آن برای اجرای زیرساخت‌ها به ویژه پروژه‌های آبیاری فراهم کرد.

ذیاب درباره کمیته‌ای که قرار است به ترکیه سفر کند گفت که شامل طرف‌هایی از وزارت منابع آبی، وزارت خارجه، وزارت بازسازی، فرمانداری بغداد و وزارت کشاورزی است.

وی تصریح کرد که خوش بین است این توافق آغاز موفقی برای همکاری دو کشور باشد چرا که عراق و ترکیه به تلاش بسیار برای مدیریت منابع آبی نیاز دارند.

همچنین بخوانید

جزئیات مذاکره عراق با ترکیه درباره پرونده آب

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا