اقتصادیخبر اول

کشف میادین جدید نفت و گاز طبیعی در عربستان

وزیر انرژی عربستان از اکتشاف دو میدان نفتی غیر متعارف، یک مخزن نفت سبک عربی، دو میدان گاز طبیعی و دو مخزن گاز طبیعی در شرق عربستان و منطقه الربع الخالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان از اکتشاف دو میدان نفتی غیر متعارف، یک مخزن نفت سبک عربی، دو میدان گاز طبیعی و دو مخزن گاز طبیعی در شرق عربستان و منطقه الربع الخالی خبر داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، وی گفت که میدان نفتی غیر متعارف «اللدام» در شرق کشور پس از کشف نفت سبک عربی در چاه «لدام 2» با میانگین 5100 بشکه در روز به همراه نزدیک به 4.9 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز در روز کشف شد.

بن سلمان همچنین از اکتشاف میدان نفتی غیر متعارف «الفروق» در شرق عربستان پس از کشف نفت بسیار سبک عربی از چاه «الفروق 4» با میانگین 4557 بشکه در روز به همراه 3.76 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز در روز خبر داد.

وزیر انرژی عربستان گفت که مخزن «عنیزه» در میدان «مزالیج» در شرق عربستان پس از کشف نفت سبک عربی از چاه «مزالیج 62» با میانگین 17 هزار و 800 بشکه در روز به همراه 0.7 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز در روز کشف شد.

وی به کشف میدان الجهق در الربع الخالی، میدان الکتوف در همان منطقه و مخازن حنیفه و الفاضلی در منطقه الربع الخالی نیز اشاره کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا