سیاسی

بلینکن: پیشنهاد بایدن درباره آتش‌بس در غزه قابل تحقق است

وزیر خارجه امریکا ضمن اشاره به تداوم همکاری با مصر و قطر برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، پیشنهاد بایدن درباره آتش‌بس را قابل تحقق دانست.

میدل ایست نیوز: بنا بر اعلام رسانه‌های امریکایی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا بر ضرورت وجود طرحی روشن و قابل تحقق در راستای اداره امور نوار غزه در روز پس از جنگ تاکید کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بلینکن گفت که واشنگتن پیوسته در راستای پیشبرد پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور امریکا درباره آتش بس در غزه با مصر و قطر همکاری می‌کند.

وی ضمن اشاره به آنکه پشنهاد آتش بس مطرح شده از جانب بایدن قابل تحقق است، گفت که نمی‌توان غزه را بدون حکومت رها کرد و ما طی ماه گذشته در راستای وضع برنامه‌هایی برای آینده غزه، با همپیمانان عرب خود تلاش کرده‌ایم.

روز یکشنبه یک منبع مصری عالی رتبه به شبکه قاهره الاخباریه اعلام کرد که قاهره طی ساعت‌های گذشته، در راستای تلاش برای عبور از موانع بر سر راه توافق آتش بس، ارتباط خود را با «اسرائیل» و گروه های فلسطینی تشدید کرده است.

منبع مصری بیان کرد که قاهره پیش از این به تمامی طرف‌ها ابلاغ کرده بود که بازگرداندن اسیران و پایان عملیات نظامی جاری در نوار غزه باید از طریق توافق بر سر آتش بس پایدار و تبادل «گروگان‌ها» و اسیران باشد.

گفتنی است در 31 مه رئیس جمهور امریکا از پیشنهاد سه مرحله‌ای برای توقف جنگ در غزه خبر داد.

بایدن خاطر نشان کرد که مرحله اول این پیشنهاد شامل توقف درگیری به مدت 6 هفته و بازگشت فلسطینی‌ها در غزه به مناطق خود است.

وی افزود که مرحله دوم شامل تبادل تمام اسیران زنده از جمله سربازان اسرائیل و مرحله سوم شامل بازسازی نوار غزه است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا