اجتماعی

ثبت بیش از 2 هزار خودکشی و اقدام برای آن در عراق طی سه سال

مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق از ثبت بیش از 2 هزار مورد خودکشی و اقدام برای آن در سال های 2022 تا نیمه اول سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: فاضل الغراوی رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق اعلام کرد که در سال 2023 و سال جاری، درصد خودکشی نسبت به سال 2022 کاهش یافته است.

به گزارش «الفرات نیوز»، الغراوی در بیانیه‌ای گفت که در سه سال اخیر بیش از 2 هزار مورد خودکشی و اقدام برای آن ثبت شده است.

وی به تفکیک بیان کرد که در سال 2022 یک هزار و 73 مورد، در سال 2023، 700 مورد و در 6 ماه اول سال جاری، 300 مورد خودکشی و اقدام برای آن ثبت شده است.

رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق گفت که طی سال‌های 2016-2021، 3 هزار و 63 مورد خودکشی و اقدام برای آن در کشور ثبت شده است.

الغراوی افزود خودکشی یک پدیده جهانی است که موجب فوت 800 هزار نفر در سال می‌شود که معادل مرگ یک نفر در هر 40 ثانیه است.

وی گفت که بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر در جهان برای افراد 10 تا 29 سال به شمار می‌آید.

رئیس مرکز حقوق بشر در عراق درباره روش‌های متداول خودکشی به حلق آویز شدن، خودسوزی، استفاده از سلاح گرم، غرق شدگی و مسمومیت اشاره کرد.

الغراوی تاکید کرد که دلایل خودکشی و اقدام برای آن در آمارهای شورای حقوقی وزارت بهداشت و وزارت کشور مستند شده است.

وی گفت که 43 درصد از خودکشی‌ها به مسائل روانی، 35 درصد به مسائل خانوادگی، 15 درصد به مسائل اقتصادی و 8 درصد دیگه به دیگر موارد برمی گردد. بر اساس این اعداد و ارقام، جایگاه عراق همچنان در زمینه خودکشی، از نرخ جهانی پایین‌تر است.

رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر در عراق در ادامه خواستار فعال‌سازی راهبرد ملی پیشگیری از خودکشی و پرداختن به شرایط اجتماعی، اقتصادی و روانی‌ای شد که منجر به خودکشی می‌شود.

الغراوی همچنین پیشنهاد احداث کلینیک‌های روان‌شناختی برای افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند را مطرح کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا