اقتصادی

درآمد 6.6 میلیارد دلاری بخش گردشگری مصر در نیمه اول سال جاری

درآمد بخش گردشگری مصر طی 6 ماه اول سال جاری با افزایش 5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023، به 6.6 میلیارد دلار رسید.

میدل ایست نیوز: بر اساس بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، درآمدهای این کشور در حوزه گردشگری در نیمه اول سال جاری رشد یافت و با افزایش 5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، به 6.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش «النهار»، در بیانیه وزارتخانه مذکور آمده که مصر در مدت زمان مذکور با افزایش خفیف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، پذیرای 7 میلیون و 69 هزار گردشگر بوده است.

وزارت گردشگری مصر افزود که این امر تاثیر مثبتی بر نرخ تخمینی درآمدهای گردشگری در مدت زمان مذکور داشته و این درآمد را به 6.6 میلیارد دلار رسانده که در سال 2023، 63 میلیارد دلار بوده است.

بخش گردشگری مصر که 2 میلیون مصری در این بخش فعالیت می‌کنند، از بارزترین منابع ارز خارجی است که این کشور در حال حاضر از کمبود شدید آن رنج می‌برد؛ این امر بحران اقتصادی مصر را تشدید کرده است.

گفتنی است مصر در سال 2023، پذیرای نزدیک به 15 میلیون گردشگر بوده که بالاترین میزان تردد گردشگران در تاریخ گردشگری این کشور بوده است.

در چند سال گذشته، چندین اثر باستانی در نقاط مختلف این کشور به ویژه در منطقه «سقاره» در غرب قاهره کشف شد که بارزترین آن کشف بیش از 150 تابوت باستانی با عمری بیش از 2 هزار و 500 سال در سال 2022 بود.

در 31 مارس سال جاری رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر با اشاره به رشد 27 درصدی بخش گردشگری این کشور در سال گذشته گفت: به علت جنگ در غزه ممکن است این رقم در سال جاری به 15 تا 20 درصد برسد.

شایان ذکر است که درآمدهای مصر از گردشگری در سال 2023 و در مقایسه با سال پیش از آن 8 درصد افزایش یافت و به حدود 13.2 میلیارد دلار رسید.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا