خبر اولسیاسی

عقب‌نشینی اتحادیه عرب از موضوع خارج کردن حزب الله از فهرست تروریسم

یکی از مقامات اتحادیه عرب با اشاره به اینکه این اتحادیه هنوز ملاحظاتی در خصوص سیاست‌های حزب الله در منطقه دارد، از تفسیر اشتباه سخنان خود درباره این حزب خبر داد.

میدل ایست نیوز: حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، اعلام کرد اظهار نظرهای اخیر وی مبنی بر اینکه این اتحادیه، حزب الله لبنان را سازمان تروریستی قلمداد نمی‌کند، خارج از چارچوب تفسیر شده است.

به گزارش آناتولی، حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، تاکید کرد اظهارات اخیر وی در باره حزب الله لبنان، خارج از چارچوب صحیح آن تفسیر شده است و هنوز هم تردیدهایی در مورد سیاست‌ها و اقدامات این حزب وجود دارد.

اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به فاصله دو روز پس از انتشار اظهارات حسام زکی در رسانه‌ها واکنش‌هایی نشان داده شد چرا که حسام زکی در پایان سفر خود به بیروت، پایتخت لبنان، در بحبوحه تشدید تنش‌ها و احتمال جنگ گسترده‌تر بین حزب الله و اسرائیل تصریح کرده بود این اتحادیه دیگر حزب الله را یک سازمان تروریستی قلمداد نمی‌کند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این بیانیه تاکید کرد: مأموریت حسام زکی برای سفر به لبنان یک ماموریت شخصی از جانب وی برای برقراری ارتباط با نیروهای سیاسی لبنان و در راستای اجرای تصمیمات شورای اتحادیه عرب در مورد همبستگی با لبنان بوده است.

ابوالغیط تاکید کرد که دبیرخانه کل اتحادیه عرب همیشه متعهد به اجرای کامل تصمیمات کشورها در مورد همه مسائل است.

در همین حال، حسام زکی نیز به نوبه خود با اشاره به اظهار نظر در خصوص لغو وضعیت «تروریستی» حزب الله که این اتحادیه در 11 مارس 2016 آن را اعلام کرده بود، خاطر نشان کرد اظهارات وی در این زمینه در چارچوب دیگری تفسیر شده است و این اظهار نظرها به هیچ وجه به معنای از بین رفتن ملاحظات و برخی ایرادها نسبت به رفتار، سیاست‌ها، اقدامات و مواضع حزب الله چه در داخل و چه منطقه نخواهد بود.

وی تاکید کرد قطعنامه‌های مربوطه اتحادیه عرب که به اتفاق آراء به تصویب رسیده شامل امتناع و خودداری از هرگونه حمایت از نهادها یا افراد درگیر در اقدامات تروریستی، شبه نظامیان یا گروه‌های مسلح غیرقانونی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا