اقتصادیسیاسی

مشارکت ژاپن در ساخت پالایشگاه بزرگ بصره و طرح آب‌رسانی سماوه

سفیر ژاپن در عراق تاریخ ساخت و تکمیل یک پالایشگاه بزرگ نفت در استان بصره عراق را به ارزش 4.5 میلیارد دلار تعیین کرد.

میدل ایست نیوز: سفیر ژاپن در عراق، روز سه‌شنبه، از آغاز فاز اول پروژه بهبود منابع آب در استان سماوه خبر داد و تاریخ ساخت و تکمیل یک پالایشگاه بزرگ نفت در استان بصره را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «فوتوشی ماتسوموتو»، سفیر ژاپن در عراق اعلام کرد: شرکت‌های ژاپنی به دنبال کار در عراق هستند مانند شرکت کوماتسو که در تولید ماشین‌آلات ساختمانی تخصص دارد و یکی از شرکت‌های بسیار معروف به شمار می آید و علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در عراق دارد و هیئتی به نمایندگی از این شرکت از استان بصره بازدید کرد تا در خصوص ماشین آلات مورد نیاز عراق برای ارائه با کیفیت بالا اطلاع حاصل کند.

سفیر ژاپن در عراق در خصوص پروژه‌ها و وام های این کشور تاکید کرد: وام های ژاپن برای احیای اقتصاد عراق مهم است و به دولت فرصت حضور شرکت‌های ژاپنی بیشتری را به ویژه در پروژه‌های زیرساختی و نفتی عراق خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت «جی جی سی» برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفت در بصره با سرمایه‌گذاری بالغ بر 4.5 میلیارد دلار در این پروژه خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه به دو سال زمان نیاز دارد و این مستلزم دریافت وام‌های کلان از دولت ژاپن است که وام‌هایی با مزایای بسیار عالی به شمار می آیند.

سفیر ژاپن در خصوص پروژه بهبود آب‌رسانی در استان سماوه عراق نیز گفت: شرکت ژاپنی طراحی و فاز اول این پروژه را آغاز کرده است و برای تکمیل آن به بیش از پنج سال زمان نیاز خواهد بود چرا که این پروژه برای اهالی سماوه بسیار مهم است و ما تمام تلاش خود را برای اجرای آن انجام می‌دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا