اقتصادیسیاسی

موافقت بانک جهانی با اعطای وام 700 میلیون دلاری به اردن

بانک جهانی اعلام کرد که وامی به ارزش 700 میلیون دلار به اردن با هدف تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، بهداشت و حفاظت اجتماعی اعطا می‌کند.

میدل ایست نیوز: بانک جهانی اعلام کرد که وامی به ارزش 700 میلیون دلار به اردن با هدف تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، بهداشت و حفاظت اجتماعی اعطا می‌کند.

به گزارش النهار، بانک جهانی توضیح داد که هدف از این وام، حمایت از سرمایه انسانی در اردن از طریق سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های آموزش، بهداشت، کمک‌های اجتماعی علاوه بر تقویت قدرت خانواده‌های اردنی در مقاومت در برابر آسیب‌ها است.

بانک جهانی طی یک برنامه 300 میلیون دلار با هدف حمایت از حکومت‌داری و اثربخشی بخش‌های اجتماعی وام به اردن اعطا کرد.

این بانک در دومین برنامه 400 میلیون دلار با هدف تعلیم مهارت‌های مناسب به کودکان و جوانان برای ورود به بازار کار و تحول اقتصادی در سطح کشور اعطا کرد.

در همین راستا جان کریستف، مدیر منطقه‌ای اداره خاورمیانه در بانک جهانی گفت که از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در آموزش، بهداشت و حمایت اجتماعی، اردن می‌تواند توان اقتصادی خود برای مقاومت در برابر آسیب‌ها را افزایش دهد.

وی افزود که اردن همچنین می‌تواند، جوانان به ویژه زنان و گروه‌های نیازمندتر را برای مشارکت کامل در پیشبرد چرخ رشد و توسعه در سطح کشور و استفاده از آن توانمند کند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا