سیاسی

نچیروان بارزانی با مقامات اتریش تقویت روابط با عراق و اقلیم کردستان را بررسی کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق در ابتدای سفر خود به وین پایتخت اتریش با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

میدل ایست نیوز : نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در ابتدای سفر خود به وین پایتخت اتریش روز سه شنبه  با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش شفق نیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز گذشته  در یک سفر رسمی وارد وین پایتخت این کشور شد و طی آن با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه اتریش دیدار و با آنها در خصوص فرصت‌ها و زمینه‌های تقویت روابط اتریش با عراق و اقلیم کردستان و گسترش افق همکاری‌های مشترک بین دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

ریاست اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طرفین در این دیدار بر تقویت روابط اتریش با عراق و اقلیم کردستان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و نقش اتریش در چارچوب ائتلاف بین المللی  برای از بین بردن داعش تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: نچیروان بارزانی با ابراز خرسندی از سفر خود به وین، از روابط تاریخی اتریش با اقلیم کردستان قدردانی و از کمک‌ها و حمایت‌های این کشور از مردم کردستان و حقوق مشروع آنها در دوره‌های سخت قدردانی و تشکر کرد.

در همین حال وزیر خارجه اتریش نیز با اظهار خرسندی از سفر بارزانی و سطح روابط کشورش با عراق و اقلیم کردستان، بر حمایت مستمر وین از عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

دو طرف در خصوص ارتقای سطح نمایندگی اتریش در اقلیم کردستان، روابط اربیل و بغداد، شرایط آوارگان در اقلیم کردستان، خطرات داعش، مهاجرت و مجموعه‌ای از موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و گفت‌وگو کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا