سیاسی

ورود محموله تجهیزات هسته‌ای «الضبعه» مصر از روسیه

مصر از ورود سومین تجهیزات هسته‌ای مورد نیاز از جمله تله‌های تقطیر برای رآکتور هسته‌ای الضبعه در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: مقامات مصری از ورود یکی از تجهیزات هسته‌ای رآکتور هسته‌ای الضبعه از کشور روسیه در محموله‌ای به وزن حدود 480 تن خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، امجد الوکیل، رئیس هیئت مدیره سازمان نیروگاه‌های هسته‌ای مصر با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی نخست‌وزیر مصری مصر اعلام کرد: تجهیزات تله تقطیر مورد نیاز برای قلب سومین رآکتور واحد هسته‌ای در بندر دریایی الضبعه، وارد نیروگاه هسته‌ای الضعبه شده است.

وی افزود: یک کشتی باری حامل سه جزء اصلی تله تقطیر قلب رآکتور الضبعه در اواخر ژوئن از روسیه به مقصد مصر حرکت کرد و در مجموع یک محموله 480 تنی را طبق برنامه سالم به مقصد رساند.

این منبع خاطر نشان کرد: این محموله شامل سومین تجهیزات هسته‌ای بلندمدت یعنی تله تقطیر قلب سومین رآکتور هسته‌ای نیروگاه الضبعه است.

پیش‌بینی می‌شود این تجهیزات هسته‌ای در تاریخ 3 اکتبر نصب شوند در حالی که یکی از عناصر اساسی برای ارتقای سیستم ایمنی نیروگاه هسته‌ای به شمار می‌آیند و نشان‌دهنده بالاترین نرخ ایمنی هسته‌ای برای اطمینان از عملکرد نیروگاه الضبعه است.

گفتنی است ژانویه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در مراسم بتن‌ریزی چهارمین راکتور در ایستگاه هسته‌ای الضبعه شرکت کردند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا