اقتصادیسیاسی

پنج اسکله بندر فاو در آستانه تکمیل و بهره‌برداری

وزارت حمل و نقل عراق از آمادگی برای تکمیل و بهره برداری پنج اسکله در بندر بزرگ فاو خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق با اشاره به پیشرفت 96 درصدی پنج پروژه اسکله در بندر بزرگ فاو، از آمادگی برای تکمیل نهایی و بهره برداری از آنها و همچنین عملیات بهبود عمق و حفر کانال های ناوبری برای پذیرش کشتی های غول پیکر خبر داد.

به گزارش الصباح، میثم الصافی مدیر دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد: پنج پروژه اسکله در بندر بزرگ فاو با سرعتی شتابان در حال تکمیل و آماده شدن برای بهره برداری در تاریخ تعیین شده برای اکتبر آینده است به طوری که کار ریخته‌گری 10 قطعه تشکیل دهنده تونل زیر دریایی این بندر به پایان رسیده است و میزان تکمیل طرح محوطه های کانتینری به 76 درصد، راه ارتباطی و اتصال به بندر فاو تا میزان 83 درصد و کانال حفاری به 60 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات حفاری تا عمق 19.8 متری به چند مرحله تقسیم شده است و این عدد در واقع عمق نهایی کانال ناوبری و حوضه بندری است که آن را در میان بندرهای خاورمیانه متمایز و به عنوان یکی از بندرهای پیشرو در جهان معرفی می کند.

الصافی همچنین از اجرای استراتژی و راهکارهای خود برای افزایش عمق کانال ناوبری خور عبدالله به دلیل کیفیت خاک رس آن خبر داد که رده بدترین‌ها در جهان طبقه بندی می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا