سیاسی

گفت‌وگوی زیدان و رومانوسکی درباره مسائل حقوقی همکاری‌های عراق و امریکا

رئیس شورای عالی قضایی عراق و سفیر امریکا در بغداد با یکدیگر دیدار و درباره شماری از مسائل حقوقی مربوط به توسعه همکاری دو جانبه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز سه شنبه (2 ژوئیه) از الینا رومانوسکی سفیر امریکا در بغداد استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، زیدان و رومانوسکی در این دیدار درباره شماری از مسائل حقوقی مربوط به توسعه همکاری میان دو کشور رایزنی کردند.

این دیدار در حالی به انجام رسید که اتهاماتی از جانب مایک والتز، عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح و امور خارجه در مجلس نمایندگان امریکا، به رئیس شورای عالی قضایی عراق وارد شده است.

گفتنی است قرار گرفتن پیش نویس اصلاح یک قانون در دستور کار کنگره امریکا که بر اساس آن تعدادی از مقامات ارشد کشور عراق از جمله رئیس شواری قضایی این کشور قرار است به اتهام وفاداری و خدمت به منافع ایران در عراق مجازات شوند، موجی از خشم شدید در میان گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های عراقی را برانگیخته است.

عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در واکنش به اظهارات والتز به زیدان، گفت که این اظهارات نه تنها به شخص فائق زیدان تعرض می‌کند بلکه استقلال دستگاه قضایی عراق را مورد تعرض قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به پیش‌نویس قانون جنجالی کنگره امریکا علیه رئیس شورای قضایی عراق

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا