سیاسی

سرپرست وزرات خارجه ایران عنوان کرد؛
ادامه رایزنی‌ها با عربستان پس از استقرار دولت جدید ایران

سرپرست وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای سفر مقامات عربستان به این کشور در دستورکار هر دو طرف قرار دارد، گفت: باید دولت جدید مستقر شود تا بحث ادامه پیدا کند.

میدل ایست نیوز: علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای سفر مقامات عربستان به این کشور در دستورکار هر دو طرف قرار دارد، گفت: باید دولت جدید مستقر شود تا بحث ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، علی باقری روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لبنان قطعا یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا احتمال جنگ وجود دارد، خاطر نشان کرد: در عرصه لبنان مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال هم در عرصه عملیاتی و میدانی و هم در عرصه دیپلماسی نقش‌آفرینی‌هایی داشته که به هر حال بازدارندگی‌های لازم را ایجاد کرده است.

سرپرست وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار درباره سفر به عربستان گفت: این موضوع در دستورکار هم ما و هم عربستان قرار دارد و باید منتظر استقرار دولت جدید باشیم.

باقری در واکنش به احتمال رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ و مواضع دولت چهاردهم در مقابل او گفت: مولفه‌های قدرت و ظرفیت‌ها در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که آمدن و رفتن یک فرد در کشور چه به عنوان رئیس جمهور و چه فرد دیگر نمی‌تواند در سیاست‌های راهبردی ما تاثیر بگذارد؛ هرچند ما پیش‌بینی‌های لازم را برای تغییرات در صحنه بین الملل از جمله امریکا را داریم و قطعا دولت جدید تدابیر جدی را اتخاذ خواهد کرد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا