خبر اولسیاسی

السودانی: اجازه تهدید امنیت عراق و عراقی‌ها را نمی‌دهیم

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جشن فارغ التحصیلی افسران عراقی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهیم تهدیدها به امنیت عراق و عراقی‌ها آسیب بزنند.

میدل ایست نیوز: جشن فارغ التحصیلی افسران دانشکده نظامی عراق در بغداد با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی ضمن تبریک فارغ التحصیلی این افسران، تاکید کرد که میهن، امانتی بر گردن های آنها است و آنها شایسته دفاع از امنیت و حاکمیت عراق هستند.

وی بر مراعات حقوق بشر و فعالیت‌شان در چارچوب قانون تاکید کرد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه دولت پرونده افزایش توانمندی نیروهای امنیتی را در برنامه خود قرار داده، اشاره کرد که تصویب استراتژیک اصلاح بخش امنیتی با هدف تحقق اصلاحات فراگیر در سیستم امنیتی، مبتنی بر پایه های علمی برای همراهی با تحولات سریع در جهان است.

وی به پرونده مجهز کردن نیروهای امنیتی با جدیدترین سلاح ها اشاره کرد و گفت که در این خصوص دستوراتی از طریق کمیته عالی تسلیحات صادر شده است.

السودانی تاکید کرد که به لطف توانایی‌ها و شجاعت نیروهای امنیتی، دولت امروز با قدرت با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی برای پایان حضور نظامی آنها و تبدیل ماموریت آنها به روابط دوجانبه مذاکره می‌کند.

وی بر عدم اجازه به هر تهدید برای آسیب به امنیت عراق و عراقی‌ها تاکید کرد و گفت که پایداری ثبات به معنای توسعه و سازندگی بیشتر و جذب شرکت‌های بین المللی است، آن هم پس از آنکه عراق به محیطی امن برای سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا