سیاسی

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق درباره دیدار السودانی و مسعود بارزانی

دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق بیانیه‌ای در خصوص دیدار نخست وزیر این کشور و رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه (3 ژوئیه) از مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی و بارزانی در این دیدار درباره چندین موضوع در حوزه ملی و روند اجرای برنامه‌های خدماتی، اقتصادی و اصلاحاتی دولت و راه‌های پیشروی به سمت تکمیل نهادهای حکومت مطابق با قانون اساسی و تحکیم بیشتر سازماندهی پرونده‌های مدیریتی و اجرایی میان دولت فدرال و اتحادیه اقلیم کردستان عراق در حوزه‌ها و پرونده‌های مختلف رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره همکاری برای تضمین خدمات رسانی به شهروندان در سراسر عراق و تحولات منطقه‌ای موجود در منطقه و انعکاس آن بر امنیت و ثبات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر عراق در ادامه از دیدار با رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان ابراز خوشنودی و تاکید کرد که دولت همچنان به گشایش فرصت‌های توسعه و افق‌های آتی ادامه می‌دهد.

از طرفی دیگر بارزانی از السودانی به خاطر همکاری‌های وی تشکر و از نقش نخست وزیر عراق در از بین بردن موانع با اقلیم کردستان قدردانی کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق در دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان با اشاره به اینکه گام مهمی را در اعتمادسازی میان دولت‌های فدرال و اقلیم کردستان برداشتیم، گفت که اوضاع منطقه و تحولات آن در این دیدار بررسی شد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا