اجتماعیخبر اول

تشکیل اتاق عملیات بازسازی مناطق گردشگری و باستانی عراق

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، اتاق عملیات یکپارچه‌ای برای بازسازی مناطق گردشگری و باستانی به منظور آمادگی برای جشن بغداد پایتخت گردشگری جهان عرب در سال 2025 تشکیل داد.

میدل ایست نیوز: وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، اتاق عملیات یکپارچه‌ای برای بازسازی مناطق گردشگری و باستانی به منظور آمادگی برای جشن بغداد پایتخت گردشگری جهان عرب در سال 2025 تشکیل داد.

به گزارش الصباح، عبدالقادر الجمیلی، مدیر اداره کل مناطق گردشگری این وزارتخانه گفت که سازمان‌های گردشگری و آثار باستانی، اتاق عملیات یکپارچه‌ای به دستور وزیر فرهنگ تشکیل دادند.

وی افزود که هدف از این اتاق عملیات، بازسازی مناطق گردشگری و باستانی و ایجاد طرح‌هایی برای فعال‌سازی گردشگری و ارائه همه خدمات به گردشگران و انجام پروژه‌های مشترک است.

الجمیلی به توافقات بین المللی برای ایجاد زیرساخت و احداث هتل برای گردشگران با توافق با بخش خصوصی و آمادگی مناطق گردشگری و موزه‌ها برای استقبال از گردشگران اشاره کرد.

وی توضیح داد که فعالیت‌های گردشگری شامل زیارت مراقد دینی و مناطق باستانی است و در همین راستا، وزارت فرهنگ قصد توسعه و فعال‌سازی تاسیسات گردشگری زیست محیطی و طبیعی و بازسازی دریاچه‌ها در شهرک باستانی بابل و پاکسازی آن را دارد.

مدیر اداره کل مناطق گردشگری وزارت فرهنگ و آثار باستانی، به توسعه مناطق کوهستانی و گردشگاه‌ها که اخیرا از آن بهره‌برداری شده نیز اشاره کرد و گفت که بغداد و سایر استان‌ها شاهد گسترش چشم‌اندازهای گردشگری در همه مناطق خواهند بود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا