سیاسی

هشدار به بایدن؛ سیاست‌های دولت در قبال جنگ غزه امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند

12 مسئول امریکایی مستعفی، هشدار دادند که سیاست‌های دولت در قبال جنگ غزه، امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند.

میدل ایست نیوز: مسئولان سابق امریکایی هشدار دادند که سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور کشور در قبال جنگ غزه، امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، 12 مسئول امریکایی که در اعتراض به سیاست بایدن در قبال جنگ غزه از دولت استعفا دادند، در بیانیه‌ای مشترک تحت عنوان «خدمت در مخالفت»، تصریح کردند که در این باور مشترک متحد هستند که صحبت کردن، مسئولیت دسته جمعی آن‌ها است.

این مسئولان در این بیانیه گام‌هایی که معتقدند دولت امریکا باید اتخاذ کند را مشخص کردند.

بنا بر اعلام شبکه امریکایی CNN، مسئولان امریکایی مستعفی، بیان کردند که درحالی که ملت ما روز استقلال خود را جشن می‌گیرند، به هر کدام از ما یادآوری می‌شود که استعفای ما از دولت به معنای پایان التزام ما به آن نیست، بلکه برای تداوم پایبندی به آن است.

در بیانیه مذکور آمده است که پوشش دیپلماتیک امریکا برای «اسرائیل» و ارسال مداوم اسلحه به آن، همدستی غیرقابل انکار ما در کشتار و گرسنگی اجباری فلسطینی‌های محاصره شده در غزه را تضمین کرده است.

مسئولان امریکایی افزودند که این امر نه تنها از لحاظ اخلاقی مذموم است و نقض واضح قانون بشردوستانه بین‌المللی و قوانین امریکا به شمار می‌آید، بلکه به ضرر امریکاست و این امر زندگی نظامیان و دیپلمات‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مسئولان مستعفی، سیاست امریکا در قبال غزه را بسیار ویران کننده نه فقط برای روابط امریکا در منطقه بلکه برای اعتبار جهانی آن و اعتبار ارزش‌های امریکا و غرب توصیف کردند. وضعیتی که به طور ویژه در عصر رقابت استراتژیک پر خطر است.

مسئولان امریکایی مذکور، درباره برخورد دولت امریکا با جنگ در غزه، 6 توصیه ارائه کردند که آن اجرای صادقانه قانون توسط دولت امریکا، به کارگیری تمامی اهرم‌های ضروری و در اختیار برای پایان دادن فوری جنگ، توسعه کمک‌های بشردوستانه، پشتیبانی از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، تامین سازوکار‌های نظارتی و پاسخگویی قوی‌تر قوه مجریه و حمایت از آزادی بیان برای معترضان در محوطه دانشگاه است.

گفتنی است از 7 اکتبر سال گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی ویران کننده در نوار غزه را آغاز کرده که طی آن بیش از 125 هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که اغلب این افراد زنان و کودکان هستند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا