سیاسی

تاکید رشید و بارزانی بر اهمیت گفت‌وگوی موثر و جدی میان بغداد و اربیل

رئیس جمهور عراق و رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان بر اهمیت گفت‌وگوی موثر و جدی میان دولت فدرال و اقلیم کردستان در تعیین تکلیف اختلافات تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان در بغداد دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف بر اهمیت گفت‌وگوی موثر و جدی میان دولت فدرال و اقلیم کردستان در تعیین تکلیف اختلافات تاکید کردند.

رشید و بارزانی بر اهمیت تقویت وحدت ملی برای تثبیت امنیت و ثبات و تضمین سلامت شهروندان و بهبود اوضاع معیشتی و خدماتی آنها تاکید کردند.

رشید ضمن تحسین روابط مثبت بغداد و اربیل و گسترش آن، نسبت به حل همه مسائل میان دو طرف به خصوص در رابطه با بودجه و تصویب قانون نفت و گاز و اجرای ماده 140 قانون اساسی ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت هماهنگی و رایزنی میان نیروهای سیاسی درخصوص مسائل ملی از جمله تصمیم ماندن یا عدم حضور نیروهای ائتلاف بین المللی و تصمیم شورای امنیت درخصوص پایان ماموریت یونامی و ترسیم روابط عراق و سازمان ملل و پرونده روابط خارجی و حملات و نقض حاکمیت عراق تاکید کرد.

بارزانی نیز با اشاره به اینکه روابط بغداد و اربیل مثبت و در مسیر درست است، بر حمایت اقلیم کردستان از تثبیت امنیت و ثبات در کشور تاکید کرد.

دو طرف ضمن تاکید بر لزوم انتخابات رئیس پارلمان عراق و تقویت نقش آن در قانون گذاری و نظارت، درباره اوضاع کلی عراق و تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن و تحولات منطقه و جهان و تاثیر آن بر کشور رایزنی کردند.

بارزانی صبح روز گذشته طی سفری رسمی و پس از 6 سال وارد بغداد شد و با مقامات بلندپایه دولت فدرال عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بارزانی پیشتر درباره دلایل سفرش به بغداد گفت که با حسن نیت برای حل مشکلات و پایبندی به قانون اساسی و ایجاد فضای مثبت در بغداد علاوه بر مسائلی که اهمیت ملی دارد به بغداد سفر کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا