خبر اولسیاسی

آوارگی 90 درصد از اهالی غزه از آغاز جنگ در 7 اکتبر

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه از هر 10 نفر، 9 نفر دست کم یک بار آواره شده‌اند.

میدل ایست نیوز: «آندریا دی دومینیکو» مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه از هر 10 نفر، 9 نفر دست کم یکبار آواره شده اند که شمار این افراد حدود 1.9 میلیون نفر برآورد شده است.

به گزارش «الجزیره» دومینیکو به خبرنگاران حاضر در نیویورک و ژنو اعلام کرد که پیش از این، پیش‌بینی ما آوارگی 1.7 میلیون نفر بوده است، اما از زمان رسیدن به این شمار، عملیات در رفح و آوارگی بیشتر و پس از آن عملیات در شمال را شاهد بوده‌ایم ک منجر به جابه‌جایی مردم شده است و عملیات نظامی این چنینی مردم را مجبور کرد که زندگی خود را بارها بازیابی کنند.

وی ضمن اعلام آنکه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، نوار غزه را به دو بخش تقسیم کرد گفت که بر اساس برآورد دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، 300 تا 350 هزار نفر در بخش شمالی منطقه محاصره شده زندگی می‌کنند و نمی‌توانند به جنوب اراضی اشغالی فلسطین بروند.

این مقام مسئول بیان کرد که از آغاز جنگ در 7 اکتبر، حدود 110 هزار نفر توانستند پیش از بسته شدن گذرگاه رفح در اوایل ماه مه، نوار غزه را به مقصد مصر ترک کنند که برخی از آنها همچنان در مصر به سر می‌بردند و برخی دیگر به کشورهای دیگر جا به جا شدند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا