خبر اولسیاسی

احتمال توافق تل آویو و حماس درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه

یک منبع اسرائیلی فاش کرد که تل‌آویو و حماس در آستانه دستیابی به توافقی هستند که آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی را تضمین می‌کند.

میدل ایست نیوز: یک منبع اسرائیلی در آستانه نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با کابینه جنگ این رژیم، فاش کرد که تل‌آویو و حماس در آستانه دستیابی به توافقی هستند که آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی را تضمین می‌کند.

به گزارش العربیه، سی ان ان به نقل از این منبع نوشت که «مقامات اسرائیلی اعتقاد دارند که پاسخ به پیشنهاد توافق اخیر حماس دو طرف را قادر می‌سازد تا وارد مذاکرات مفصلی برای دستیابی به توافق آتش‌بس شوند.»

در ادامه گزارش این شبکه امریکایی آمده است که در عین حال، دستیابی به توافق آتش‌بس همچنان تضمین نشده، چرا که نتانیاهو باید ابتدا به تیم مذاکره کننده خود چراغ سبز نشان دهد تا وارد مرحله بعدی مذاکرات شود.

این در حالی است که مذاکرات ممکن است چند هفته طول بکشد تا دو طرف متخاصم بر سر جزئیات توافق کنند.

این گزارش در حالی منتشر شد که یک منبع در دفتر بنیامین نتانیاهو، گفته بود که جلسه کابینه امنیتی روز پنج‌شنبه برای بررسی پیشنهادات حماس برگزار خواهد شد.

این منبع در ادامه افزود: نتانیاهو قبل از این نشست با تیم خود برای مذاکرات توافق آتش‌بس رایزنی خواهد کرد.

پیشتر، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رژیم در حال بررسی پاسخ حماس به پیشنهاد توافق برای آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه است.

در بیانیه‌ای که روز گذشته توسط دفتر بنیامین نتانیاهو، به نمایندگی از موساد صادر شده، آمده است که میانجی‌گران توافقنامه تبادل اسرا، پاسخ حماس به کلیات این معامله را به تیم مذاکره‌کننده ارائه کردند و رژیم صهیونیستی در حال بررسی پاسخ حماس است و بر همین اساس به میانجی‌گران پاسخ خواهد داد.

در همین راستا، گروه حماس چهارشنبه در بیانیه‌ای به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرد که برای توقف جنگ در نوار غزه برخی ایده‌ها را با میانجی‌گران در میان گذاشته است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از عملیات کمک رسانی سازمان ملل در این باریکه با جمعیت 2.3 میلیون نفری انتقاد می‌کند. سازمان ملل گفته توزیع کمک‌های بشردوستانه نه تنها به دلیل جنگ 9 ماهه بین اسرائیل و حماس، بلکه به دلیل هرج و مرج با مشکل مواجه شده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا